Konsultacje nt. EZD i Digitalizacji
Konsultacje nt. EZD i Digitalizacji
Konsultacje nt. EZD i Digitalizacji
Konsultacje nt. EZD i Digitalizacji
Konsultacje nt. EZD i Digitalizacji
Konsultacje nt. EZD i Digitalizacji

Konsultacje międzyuczelniane dotyczące EZD i Digitalizacji

W dniu 22 września 2023 roku odbyły się, organizowane przez Kancelarię i Archiwum UWr, Konsultacje międzyuczelnianie dotyczące EZD i digitalizacji zasobów archiwalnych. Spotkanie zostało podzielone na dwa bloki tematyczne. Poranny dotyczył Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją. Swoje referaty wygłosili p. Ewa Skonieczna (Kierownik Działu Zarządzania Dokumentacją Politechnika Bydgoska), p. Bartłomiej Gajek ( Koordynator czynności kancelaryjnych w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), p. Joanna Kustow (Kierownik Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu) oraz p. Ewelina Setera (Kierownik Kancelarii Ogólnej Uniwersytetu Wrocławskiego). Dotyczące one problemów nurtujących użytkowników systemu klasy EZD. Pod koniec bloku rozwinęła się ciekawa dyskusja nt. planowanych zmian w wysyłce korespondencji (e-doręczenia) oraz roli Koordynatora Czynności Kancelaryjnych w codziennej pracy Uczelni.

Po przerwie obiadowej przyszedł czas na drugi blok. W jego trakcie referaty wygłosili: p. dr Monika Płuciennik (Dyrektor Archiwum Uniwersytetu Gdańskiego), p. Tomasz Kalota (Dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Humanistyki Cyfrowej), p. Grzegorz Przybysz (Archiwum Uniwersytetu Wrocławskiego) oraz ks. Paweł Andrejczuk (Archiwum Archidiecezjalne i Biblioteka Kapitulna Archidiecezji Wrocławskiej). Omówiono różne podejścia i drogi digitalizacji zasobów archiwalnych. Formaty współpracy między jednostkami (GLAM) oraz zaprezentowano narzędzia do dalszego opracowania zdigitalizowanych już jednostek w celu efektywniejszego ich wykorzystania. Na koniec został poruszony również wątek sztucznej inteligencji i szans oraz zagrożeń dla procesu digitalizacji.

W konsultacjach zarówno stacjonarnie jak i online uczestniczyła blisko setka przedstawicieli uczelni i archiwów z całego kraju. Mamy nadzieje, że nawiązane kontakty i zaprezentowane propozycje rozwiązań trapiących nas problemów zaprocentują w codziennej pracy.

Była to pierwsze ogólnopolskie spotkanie organizowane przez Kancelarie i Archiwum UWr. Mamy nadzieje, że w następnych latach będziemy kontynuować nasze spotkania. Waga omawianych problemów, potwierdza potrzebę spotykania się w szerszym gronie i wymiany doświadczeń.

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER